Marketing per e-commerce

Post de las categories e-commerce, marketing estratègic i marketing digital. Tiemps de lectura aproximat: 5 minuts.

El comerç electrònic i “lo” digital estan en clar auge. Existeixen innombrables articles parlant de la gestió d’una botiga online. En aquesta entrada del blog pretenc aprofundir i explicar-te què és el màrqueting per e-commerce i les principals estratègies de màrqueting per e-commerce que existeixen.

Fes clic a la secció que t’interessi visitar a l’índex de continguts.

e-commerce

Què és el marketing per e-commerce?

El màrqueting és elaborar la millor estratègia per arribar a uns objectius comercials i de negoci determinats. Per tant, fer màrqueting és crear vincle amb l’usuari per fer negoci, millorar negoci i visionar negoci per a un millor futur.

Partint d’aquesta premissa, el màrqueting per comerç electrònic consisteix a aplicar estratègies de màrqueting a una botiga online: dissenyar i implementar el millor pla d’acció en el teu e-commerce per arribar a uns objectius determinats, normalment de creixement en vendes.

Como fer un pla de marketing per e-commerce

D’una forma molt resumida, dissenyar un pla de marketing per e-commerce passaria per:

  1. Realitzar un anàlisis intern del negoci i extern pel que fa a sector i entorn.
  2. Determinar els objetius a aconseguir en el curt i mig plaç
  3. Definir l’estratègia global de marketing per assolir aquests objectius
  4. Revisió recurrent i aplicar accions correctores si fa falta

Parlant de el punt 3, l’estratègia global de màrqueting implica aconseguir la combinació òptima d’accions en tots els canals que tinguin repercussió en el client utilitzant eines digitals i així assolir els objectius proposats.

Principales estratègies de marketing per e-commerce

Email marketing, sms i notificacions push

Molts són els avantatges d’utilitzar tècniques d’email màrqueting amb els clients o subscriptors d’una botiga online. Per dir-ne algunes, la seva capacitat de penetració i d’arribar a la teva audiència target, la possibilitat de mesurament de la resposta de l’usuari, la personalització de missatge i disseny que permet i el seu baix cost versus el retorn que pot oferir-te. Això es pot combinar amb missatges sms o push mentre no siguem massa invasius. Algunes plataformes d’email màrqueting són Mailjet, ActiveCampaign o Mailchimp.

Analítica digital

Mesurar tot el que passa a la web i app del teu comerç electrònic et permetrà prendre decisions basades en dades que procedeixen del comportament dels usuaris quan naveguen. És imprescindible tenir ben configurat Google Analytics en combinació amb Google Search Console i recolzar-se en Google Tag Manager.

Xarxes socials

Les xarxes socials cobren un paper cada vegada més important dins de les estratègies de màrqueting per a e-commerce. Els seus principals usos serien el compartir contingut amb la intenció de crear marca o comunitat, fer servir les xarxes per a realitzar campanyes de publicitat o social ads, utilitzar-les com a canal d’atenció a client i el social commerce o exposar els teus productes en xarxes socials (recorda que Facebook acaba d’anunciar Facebook Shops). 

clasificación actual del social media

Potenciar la presència digital de l'e-commerce

Imprescindible obrir i completar la nostra fitxa a Google My Business perquè ens trobin localment, introduir part del nostre catàleg a Google Shopping i plantejar-nos si hem de vendre a través d’Marketplaces com Amazon. També seria bo intentar estar present en algun directori o agregador de botigues en línia del nostre sector.

Millorar l'experiència d'usuari i procés de compra (UX y UI)

Recordem que la web i app han de ser un facilitador de la compra, per tant, optimitzar la usabilitat de la interfície de la botiga online i millorar l’experiència de navegació de l’usuari ens portarà a incrementar l’índex de conversió o CRO al nostre comerç electrònic . Eines com Hotjar et poden ajudar. Recorda tenir tot ben implementat per a la versió mòbil, mobile first.

Publicitat digital (sem y social ads)

El màrqueting per e-commerce amb la intenció de portar trànsit al la botiga en línia passa per realitzar campanyes de publicitat digital, ja sigui en cercadors mitjançant Google Ads o publicitant el teu e-commerce en xarxes socials amb Facebook Ads i Instagram Ads. Posa en marxa una landing page per a cada campanya publicitària. Personalitza-la perquè els usuaris que arribin procedents dels anuncis tinguin un aterratge al teu e-commerce d’acord amb el que busquen. Utilitza també el retargeting per impactar de nou a usuaris que han visitat algunes de les teves pàgines.

Permetre les ressenyes de producte i servei

Hi ha estudis que parlen que més d’un 70% dels usuaris veuen condicionada la seva compra per les ressenyes de producte i del venedor a la plataforma d’Amazon. Permetre les ressenyes humanitza el producte i la marca i augmenta la confiança. Plataformes de botigues en línia com Woocommerce, Prestashop o Shopify ja tenen les seves aplicacions per a possibilitar les ressenyes i comentaris de producte.

Seo

Tener la estructura de nuestro sitio web, de nuestras páginas de categorías y nuestra ficha de producto optimizados para SEO nos ayudará a captar tráfico sin necesidad de hacer siempre gasto en publicidad digital. La mejora en Seo debe realizarse de forma constante y da sus  frutos en el medio y largo plazo. Algunas herramientas para analizar el seo de tu sitio web son Google Search Console, GTMetrix, Majestic, Moz o Semrush.

Generar contingut de valor periòdicament

El contingut et diferencia i és imprescindible per captar trànsit. Després pots compartir-lo ja sigui en el teu newsletter, en xarxes socials, banners, en fòrums, etc. Crear un blog on escriguis textos com el que estàs llegint ajuda a posicionar el teu lloc web. Compartir vídeos a Facebook i Instagram Live, utilitzar els seus stories, crear un canal de Youtube o podcast poden ajudar-te a fidelitzar encara més la teva audiència. L’important és que el contingut sigui original i útil per a l’usuari: pensa en ofertes, sortejos, vídeos explicatius, demostracions, exemples d’ús, etc.

Atenció al client

Parlem d’estratègies de màrqueting per a comerç electrònic, però no hem de descuidar la part humana de l’procés, la personal. Això va d’infondre confiança, de crear vincle. Oferir una atenció a client àgil i per diversos canals de comunicació (xat, correu electrònic, telèfon, WhatsApp, etc) potenciarà la confiança que els clients tinguin en el nostre comerç electrònic.

Existeixen moltes altres accions que pots desenvolupar: venda creuada, ofertes i rebaixes, inbound màrqueting, etc. Combinar totes aquestes eines i estratègies de màrqueting en la seva justa mesura dins el pla de màrqueting global per al teu comerç electrònic és el que pot conduir-te a l’èxit.

Gràcies per llegir-me. Si el post ha estat del teu interès, t’agrairé que el comparteixis. També et convido a subscriure’t al blog i rebre les darreres novetats una vegada al mes. 

Moltes gràcies i estem en contacte.

Subscriu-te al blog
Comparteix aquesta entrada
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Altres articles del blog

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *