Com amagar a algú els teus stories a Instagram
En aquest article et parlo de com amagar a algú els teus stories a Instagram. De fet, hi ha 3 formes d’amagar stories a Instagram.
Són moltes les dades, detalls, processos i aspectes que es generen dins d’un e-commerce, la quantitat d’informació a tenir en compte és infinita i moltes vegades difícil de tractar. Massa dades són soroll i distorsionen el que hauria de ser veritablement informació.
Amb la idea de prioritzar i com a resum, aquí et exposo un petit llistat de mètriques o KPIs (Key Performance Indicators en anglès) a tenir en compte per seguir l’evolució de la botiga virtual. El bàsic i imprescindible sota el meu punt de vista en un comerç electrònic hauria de ser:
1.Tiquet Mig: Facturació / clients. A més, important determinar-ho per producte i relacionar-lo amb la teva segmentació de clients (premium, tiquet baix, experiencials, etc.). Dins de les vendes d’un mateix producte, poden existir diversos tipus de consumidors amb diferents moments de compra. Per tant, haurien de coexistir diferents tiquets mitjos correlacionats amb el teu segmentació de clients.
2.Clients Actius: en funció de la rotació que tinguin els productes del teu comerç electrònic, el nombre de clients actius. És a dir, els vius, els que et compren cada “x” dies, saber si aquest nombre augmenta o disminueix és imprescindible. A partir d’aquí, és molt interessant segmentar en categories, per exemple, si tens més d’una línia de negoci si aquest client actiu és compartit, si et canibalitza en alguna línia de negoci, etc. I preveure en augment i en disminució: ni tots es quedaran per sempre ni tots t’abandonen (en cas contrari, millor tancar el negoci clar).
3.Clients nous, recuperats i perduts: un error comú en molts emprenedors és pensar només en el que es guanya, però no tenir prevista certa pèrdua de clients. Qualsevol comerç electrònic, per molt recurrent que sigui el procés de compra, té pèrdua de clients. Quantificar de tant en tant els nous, els perduts i els recuperats ens permetrà tenir una millor consciència de l’evolució que estem tenint. I no només això, serà una bona eina per a instrumentar les nostres campanyes de comunicació i focalitzar en un públic objectiu determinat.
4.Taxa de conversió:en una botiga física seria quants compren en funció del nombre de vegades que et visiten (un client pot visitar-te més d’una vegada). En comerç electrònic és el mateix, compres / sessions. Qualsevol programa d’analítica digital et facilitarà aquesta mètrica previ haver definit els teus objectius. Parlaré d’això en un altre post, la forma de definir objectius, un art en tota regla.
5.Fonts principals d’adquisició de trànsit i conversió per canals i dispositiu: les pots venre en la imatge que t’he posat aquí dalt. Haig de saber si els meus usuaris venen de Google (el més típic), de les meves campanyes de mailing, de les meves xarxes socials, de les campanyes de pagament en cercadors (SEM), etc. El trànsit sense segmentar per canals i dispositiu és poc útil i no permet prendre decisions. I encara més important és descobrir el camí que han pres els que m’han comprat, els que converteixen. Al final, aquests últims són els que més m’interessa investigar, desxifrar que camí han seguit per comprar-me i intentar facilitar aquest camí a la resta de l’trànsit.
6.Pàgines de sortida del teu lloc web: un usuari pot deixar el teu lloc web en qualsevol moment i des de qualsevol de les pàgines. Així i tot, revisar en quines pàgines majoritàriament la gent se’n va pot ajudar-te a detectar errors en aquesta pàgina: parts que no es vegin en mòbil o tablet per un deficient responsive, botons que no condueixen a cap lloc, pàgines que no carreguen, imatges massa pesades, etc.
Espero que l’article hagi estat del teu interés. Estem en contacte.
Gràcies per llegir-me. Si el post ha estat del teu interès, t’agrairé que el comparteixis. També et convido a subscriure’t al blog i rebre les darreres novetats una vegada al mes.
Moltes gràcies i estem en contacte.
Especialista en estratègia digital i marketing per a e-commerce. Ajudo a empreses i organitzacions a dissenyar i implementar la seva estratègia de marketing per impulsar el seu negoci i augmentar les seves vendes a internet.
Dono formació en aspectes relacionats amb el marketing online i l’e-commerce. Parlem?
En aquest article et parlo de com amagar a algú els teus stories a Instagram. De fet, hi ha 3 formes d’amagar stories a Instagram.
Avui he après sobre WhatsApp business. Porto uns dies manipulant aquesta app i descobrint les seves funcionalitats
En aquest article et parlo de SERPTrends SEO Extension, una extensió de Google Chrome que et permet conèixer si una pàgina web puja o baixa en les Serps de Google.