Què és el link baiting i quins beneficis aporta a la meva web?

Post de las categories marketing digital i xarxes socials. Tiemps de lectura aproximat: 5 minuts.

Coneixes què és el link baiting i quins beneficis aporta a la meva web? En aquest article et parlo del concepte de link baiting, els beneficis que aporta a una web i la seva diferència amb el link building. A més, et deixo 5 idees per aconseguir enllaços naturals.

Aquí tens un resum del contingut d’aquest post. Pots navegar prement sobre del títol que t’interessi visitar en el següent desplegable:

Què és el link baiting?

El link baiting és un tècnica de SEO que pretén, mitjançant el fet de generar contingut de molt valor, atraure enllaços de forma natural cap al teu lloc web o cap a una pàgina concreta del mateix. El “bait” o esquer és aquell contingut que és tan valuós per als usuaris que es fa viral. Aquest bait fa que t’enllacin més des d’altres llocs i que comparteixin el teu contingut.

Què són enllaços naturals cap al meu lloc web?

Si el teu contingut es fa viral, el que aconsegueixes és que la gent visiti el teu web de forma massiva i que, en poc temps, hi hagi molts enllaços que apuntin cap a ella (de les xarxes socials dels usuaris, d’altres blocs, de correus electrònics , diaris, webs de la competència, etc.). Has aconseguit enllaços naturals cap a ella.

Quins beneficis aporta el link baiting a la meva web?

  • L’augment de notorietat i tràfic al lloc web 

Si els enllaços que aconsegueixes que apuntin al teu lloc web provenen de llocs amb autoritat, el teu lloc web també guanyarà en autoritat i apareixeràs abans en busques relacionades amb aquests conceptes. Per posar un exemple, si jo escric sobre màrqueting i altres professionals del màrqueting apunten des de la seva web cap a la meva, Google ho interpreta com una bon senyal i augmenta la meva autoritat.

  • Cost baix o sense cost

El bait pot ser una cosa que generis de forma gratuïta per un contingut natural i valuós, i no necessàriament ha de ser de pagament. Com a exemple, Stayhomas: ja els coneixes, els 3 músics de la balconada que durant el confinament han aconseguit sense haver de recórrer a la publicitat, augmentar el seu nombre de seguidors a Instagram de 0 a més de 400mil sense cap cost. Quan després creen una pàgina web per comprar entrades o vendre la seva música, aquesta web rebrà molts enllaços, link baiting total.

foto stayhomas

Quina diferència hi ha entre el link baiting i el link building?

El link building es basa en accions d’empenta a aconseguir enllaços. En diríem fer push. Això pot ser a través de publicitat, banners, etc.

El link baiting té el seu fonament en aconseguir enllaços de forma natural a través d’un contingut que enamori als usuaris. És una acció de recollida de demanda o pull.

5 Idees per aconseguir enllaç os naturals

Primer de tot, la principal recomanació aquí seria tenir un profund coneixement del teu públic objectiu i, d’aquesta manera, aconseguir crear contingut interessant per atreure’ls a visitar i enllaçar el teu lloc web.

Aquí et deixo 5 idees per aconseguir enllaços naturals:

  • Entrevistes a referents del teu sector

Segur que això interessarà a la teva audiència i l’obligarà a dirigir-se a teu lloc web per conèixer els seus comentaris. De la mateixa manera, els referents poden viralizar l’entrevista a les seves xarxes socials, mailings als seus contactes, enviament per whatsapp, etc.

  • Aportar les darreres novetats o actualitzacions d’algun tema concret.

Ser reconegut com el que aporta les darreres tendències, segur que així aconsegueixes visites.

  • Vídeos i tutorials de “com fer o com utilitzar”

He de reconèixer que jo escric molt, però el millor link baiting s’aconsegueix amb vídeos. A més, crear tutorials o guies sobre alguna eina. Per posar-te un exemple, el post més visitat del meu blog és el que parlo de Linktree i com crear enllaços a Instagram. Li encanta a la gent que li expliquis com fer alguna cosa o com utilitzar-la.

  • Ajuda’t del món offline par crear el bait

Crea algun esdeveniment relacionat amb la teva activitat i retransmet-lo. Un gran bait pot ser la retransmissió d’un esdeveniment (esportiu, concert, cultural, etc.) i penjar les seves fotos, vídeos, ressenyes, etc.

  • Ofereix alguna cosa de valor en versió freemium.

Pots crear un ebook, un producte digital, una app, etc el que sigui de valor i que l’ofereixis de forma gratuïta. A la meva web tens la pestanya recursos sense cost. Això ajudarà a portar enllaços i trànsit i després, el pots arribar a monetitzar amb una segona part de pagament. És el clàssic de molts webinars que trobaràs per internet.

Per cert, et vaig parlar en un “avui he après” de la quantitat de contingut gratuït front a contingut de pagament.

Ara ja coneixes que és el link baiting i quins beneficis aporta a la meva web.

Gràcies per llegir-me. Si el post ha estat del teu interès, t’agrairé que el comparteixis. També et convido a subscriure’t al blog i rebre les darreres novetats una vegada al mes. 

Moltes gràcies i estem en contacte.

Subscriu-te al blog
Comparteix aquesta entrada
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Altres articles del blog

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *