Què és i per a què serveix un mapa d'atributs?

Post de las categories marketing estratègic i opinió. Temps de lectura aproximat: 3 minuts.

Coneixes el què és i per a què serveix un mapa d’atributs? En aquest article t’ho explico. A més et poso un exemple i et detallo com pots realitzar el teu propi mapa de atributs.

Pots fer clic a la secció que t’interessi visitar en l’índex de continguts.

Què és un mapa d'atributs d'un producte o servei?

Un mapa d’atributs d’un producte o servei és una representació gràfica en la qual es pot apreciar d’una forma ràpida i visual els trets o característiques més apreciats o de major importància per a un client.

A través d’una imatge i de forma intuïtiva, podem detectar quins atributs són més valorats i quines característiques o qualitats són menys apreciades.

Exemple d'un mapa d'atributs en un pla de marketing

Aquí un exemple d’un mapa d’atributs en un pla de màrqueting per a un projecte en el qual vaig estar involucrat fa ja algun temps. Estudiem els trets més valorats per a una solució de ventilació industrial al mercat danès. La intenció de l’empresa era exportar a Dinamarca els seus ventiladors industrials.

Com pots veure al mapa d’atributs, la qualitat, l’exclusivitat i el servei postvenda eren les característiques més valorades per part dels distribuïdors de ventilació industrial a Dinamarca.

mapa de atributos

Per a què serveix un mapa d'atributs en un pla de marketing?

La funció del mapa d’atributs dins d’un pla de màrqueting no és altra que plasmar d’una forma amena i molt gràfica les propietats prioritàries a tenir en compte abans de llançar un producte. El seu principal objectiu és mostrar d’una manera clara allò que hem analitzat anteriorment.

Ens passa moltes vegades que tenim una gran quantitat de dades, enquestes, mètriques, etc. El mapa d’atributs ajuda a focalitzar, t’aconsello que ho facis servir dins del teu pla de màrqueting.

Com realizar un mapa d'atributs d'un producte o servei?

Imagina’t que vols analitzar els atributs o qualitats més valorades pels teus clients a l’hora de comprar unes sabatilles i, després de fer-ho, crearàs el teu mapa d’atributs d’aquesta categoria de producte. A través d’una enquesta (la pots fer a través d’un enllaç en línia o de forma presencial quan venen presencialment a la botiga), els preguntes el següent:

Què és el més important per a tu a l’comprar unes sabatilles?

Possibles respostes:

  • Estètica
  • Comoditat
  • Durabilitat
  • Marca
  • Ús 
  • Últim model
  • Preu

A més els divideixes entre clients de Villarriba i altres per Villabajo. Ja ho sé, és un exemple tonto, però és perquè vegis que dins d’un mateix mapa d’atributs podràs comparar el que aprecien diferents públics.

Al puntuar, indica’ls que només podran puntuar de 0 a 10. Quan ja tens suficients respostes, l’únic que has de fer és obrir el power point i seguir aquests passos per “dibuixar” el teu mapa d’atributs:

Ves a “Insertar” i selecciones “Gràfic”

  • Esculls el gràfic “Radial”
gráfico radial
  • T’apareix un gràfic a més del full d’excel. En el full d’excel, omples les dades segons públic i respostes, en el nostre cas seria així.
  • El nombre de cada fila seria la puntuació mitjana de cada públic en aquest atribut. Per entendre’ns, el 8 en estètica de Villarriba podria ser si 3 clients de Villarriba t’han puntuat 10, 5 i 9. Això donaria de mitjana 8. ((10 + 5 + 9) / 3) = 8
datos gráfico radial
  • Ja només et queda revisar el gràfic i donar-li el format que vulguis, el power point et permet canviar colors, el fons, lletres, etc.

D’aquesta manera podràs crear mapes d’atributs per representar allò que hagis preguntat dins del teu pla de màrqueting, i d’aquesta manera presentar-lo de una forma amena i senzilla.

mapa de atributos de prueba

Gràcies per llegir-me. Si el post ha estat del teu interès, t’agrairé que el comparteixis. També et convido a subscriure’t al blog i rebre les darreres novetats una vegada al mes. 

Moltes gràcies i estem en contacte.

Subscriu-te al blog
Comparteix aquesta entrada
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Altres articles del blog

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *